Νέα «ήθη» έφερε η πανδημία του κορονοϊού στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών παγιώνοντας τις ηλεκτρονικές αγορές, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) από κοινού με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου.

Στο πλαίσιο αυτό, καταγράφηκε υπερδιπλασιασμός στις συστηματικές αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά σε σχέση με πέρυσι, καθώς από το 21% των χρηστών του διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019 εκτοξεύτηκε στο 50% τον Αύγουστο του 2020, με το ποσοστό να είναι σταθερό σε σχέση και με τις δύο μετρήσεις του Μαΐου.

«Η καταγραφή αυτή δείχνει ότι οι αρχικές προβλέψεις ότι ένα μεγάλο μέρος της αύξησης των αγορών μέσω διαδικτύου λόγω του lockdown θα επανέλθει στην πρότερη κατάσταση δεν επαληθεύονται. Αντίθετα, καταγράφεται μία σταθεροποίηση της πελατειακής βάσης των αγορών μέσω διαδικτύου περίπου στο μέγεθος του 50% του πληθυσμού», αναφέρεται στην έρευνα.

Όσον αφορά στην αγορά τροφίμων, η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσίασε νέα αύξηση φτάνοντας στο 38%, με σημαντική άνοδο να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του lockdown και τη χαλάρωση των μέτρων.

Σε σχέση με τις παραγγελίες τροφίμων από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ και άλλα μέσα παρατηρήθηκε επίσης μία παγίωση του σχετικού κοινού με ενίσχυση του ρόλου που παίζουν πλέον οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες πολλαπλών καταστημάτων.

Οι τρεις εναλλακτικές – ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, τηλεφωνική παραγγελία, πλατφόρμα πολλαπλών καταστημάτων – υπολογίζεται να χρησιμοποιούνται από το 25% του κοινού έναντι 29% τον Μάιο, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό.

Εντυπωσιακό δε είναι το γεγονός ότι οι κατεξοχήν αγοραστές από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ σημείωσαν άνοδο κατά 500% συγκριτικά με το 2009 αγγίζοντας το 5% (από 1%), σε αντίθεση με τις τηλεφωνικές παραγγελίες που μειώθηκαν από το 13% τον Μάιο στο 9%, ενώ για πρώτη φορά καταγράφηκε η χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας πολλαπλών καταστημάτων με ποσοστό 13%.

Ως προς τις εναλλακτικές λύσεις της παραλαβής από το κατάστημα και της παράδοσης κατ’ οίκον, με μεγάλη διαφορά οι καταναλωτές προτιμούν τη δεύτερη με ποσοστό 57% έναντι 17% της πρώτης, ενώ το 26% προτιμάει και τα δύο.

Πηγή: www.eleftherostypos.gr