SEO (βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης) είναι η διαδικασία της εύκολης εύρεσης μιας ιστοσελίδας, εύκολης ανίχνευσης και εύκολης κατηγοριοποίησης. Πρόκειται για την παροχή βοήθειας στους πελάτες σας να ανακαλύψουν την επιχείρησή σας από χιλιάδες άλλες εταιρείες.

Το SEO αποτελεί αναπόσπαστο μέρος οποιασδήποτε στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Βασικά ασχολείται με μια «ολιστική» κίνηση προς την κατεύθυνση της οδήγησης πελατών στην επιχείρησή σας μέσω των online πλατφορμών. Και για να γίνει αυτό, πρέπει να διασφαλιστεί ότι ο ιστότοπος κατατάσσεται υψηλότερα στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης SERP. Είμαι ο Ουστάς Ανδρέας και θα εστιάσουμε στη σημαντικότητα και την αναγκαιότητά του στο digital marketing σε αυτό το άρθρο.

Πόσο σημαντικό είναι το SEO για ψηφιακό μάρκετινγκ;
Το SEO είναι πραγματικά ένα αναπόσπαστο κομμάτι του ψηφιακού μάρκετινγκ. Είναι υπεύθυνο να μεταφέρει το visibility του ιστότοπού σας σε υψηλότερη θέση και να σας κρατά πάνω από όλους τους ανταγωνιστές σας. Αυξάνει την προβολή του ιστοτόπου, την επισκεψιμότητα των χρηστών, το ποσοστό μετατροπής (conversion rate) και την απόδοση επένδυσης (ROI). Ένα website με καλό ranking είναι πιο εκτεθειμένο στους χρήστες σε σύγκριση με άλλα, βασίζεται στη λογική από την Google η οποία χρησιμοποιεί την κατάταξη (rank) του ιστότοπου.

SEO στο digital marketing – Απλώς φανταστείτε ότι είχατε τη δυνατότητα να προσελκύσετε όλους τους επισκέπτες στον κόσμο, αλλά αν έρχονται στον ιστότοπό σας επειδή η Google τους λέει ότι είστε πόρος για πώληση ρούχων, όταν πραγματικά είστε σχεδιαστής μόδας που προβάλλει τα σχέδια του, δεν πρόκειται για ποιοτική επισκεψιμότητα. Αντ ‘αυτού θέλετε να προσελκύσετε επισκέπτες που ενδιαφέρονται πραγματικά για τα προϊόντα που προσφέρετε. Το παράδειγμα αυτό είναι σαν ένας ιστότοπος που δεν έχει βελτιστοποιηθεί. Είναι απαραίτητο να εστιάζετε στο ποσοτικό (Quantity of traffic) αλλά σε συνδυασμό με ποιοτικό traffic (Quality of traffic)!

Συνεπώς τι είναι SEO με απλά λόγια;
SEO είναι πρακτικά η αύξηση της ποσότητας και της ποιότητας των επισκεπτών (Quantity of traffic – Quality of traffic) στον ιστότοπό σας μέσω των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης.

SEO για ολοκληρωμένο ψηφιακό μάρκετινγκ
Όλο και περισσότερο, η χρήση του SEO καθίσταται σημαντική για τη συνολική επιτυχία του ψηφιακού μάρκετινγκ. Και θα έχουμε μια πολύ καλή ιδέα αν προσέχουμε προσεκτικά το μεταβαλλόμενο πρότυπο του SEO κατά τη διάρκεια των ετών.

Στα μέσα της δεκαετίας του 90, όταν άρχισε να εμφανίζεται το πρώτο SEO, η χειροκίνητη υποβολή, η ετικέτα λέξεων-κλειδιών Meta και η συμπλήρωση λέξεων-κλειδιών ήταν όλες οι συνήθεις τεχνικές που ήταν απαραίτητες για την καλή κατάταξη στο SERP. Στη συνέχεια, το 2004, για να πάρει το web traffic, να συνδέσει το κείμενο (anchor text) με το βομβαρδισμό συνδέσμων, να συνδεθεί η αγορά από τα αυτοματοποιημένα μηνύματα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας blog, και να δημιουργήσει ιστοσελίδες διασύνδεσης. Στη συνέχεια, το 2011, το social media marketing και vertical search έγιναν οι βασικές μέθοδοι διεξαγωγής SEO. Οι αλγόριθμοι μηχανών αναζήτησης ενημερώνονται χρόνο. Οι τακτικές που χρησιμοποιήθηκαν το 2004 είναι όλες ξεπερασμένες.

Σήμερα, τόσα πολλές νέες τεχνικές αλλάζουν εντελώς τον τρόπο που ένας SEO Specialist κάποτε δούλεψε, αν και η βασική κατανόηση παραμένει η ίδια, όπως οι ετικέτες τίτλου, οι ετικέτες H1, χάρη στη Google. Αλλά πολλές εφαρμογές που προηγουμένως ήταν απομακρυσμένες σε αυτό που συνηθίζαμε να κρίνουμε SEO, δεν είναι πλέον.

Κάθε φορά, οι αλγόριθμοι αλλάζουν δίνοντας προκλήσεις μπροστά σας. Δύο πράγματα που δεν πρέπει να ξεχάσετε: Αρχικά, δεν υπάρχει στατικό σύστημα SEO που θα παραμείνει για πάντα ως SEO ,είναι μια ατελείωτη διαδικασία. Ακόμα, πρέπει να σκεφτείτε ρεαλιστικά το κοινό που στοχεύετε, τις προτιμήσεις και τις αντιπάθειές του, τη χρηστικότητα του ιστότοπού σας και καλά σχεδιασμένα σχέδια βελτιστοποίησης. Κάποιοι μπορεί να σκέφτονται μόνο για την κατάταξη στο SERP χωρίς να ενοχλούν ακόμη και τους χρήστες τους. Οι αράχνες, μετά την ευρετηρίαση του περιεχομένου, θα λάβουν υπόψη την ποιότητα και τη σημασία του.

Ως εκ τούτου, το κύριο καθήκον είναι να σκεφτείτε πρώτα τους χρήστες σας, πώς θα περιηγηθούν στον ιστότοπό σας και την ικανοποίηση τους από τη χρήση του ιστότοπού σας. Όλα αυτά θα επηρεάσουν άμεσα τη δημοτικότητα του ιστότοπου ή τον χρόνο που ξοδεύουν σε κάθε σελίδα. Και όλα αυτά τα ζητήματα καθιστούν το SEO μια μεγάλη δουλειά.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω στην επιχείρηση, ότι η διαφήμιση είναι απόλυτα αναγκαία. Όταν μια επιχείρηση «goes online», η διαφήμιση λειτουργεί καλύτερα για να συγκεντρώσει ένα τεράστιο ποσό του web traffic. Μπορεί να πει κανείς ότι το SEO δίνει μια ευκαιρία για μια μεγάλη δωρεάν διαφήμιση!

Πηγή: epixeiro.gr